Pokémon Go: Začínáme aneb co potřebuje vědět 1–5 úroveň


Skvělé, nainstalovali jste si tu novou hru, o které se pořád mluví a chystáte se přidat do klubu dospělých, kterým se dnešní děti smějí. (Však na ně časem taky dojde…)

Jenže co teď?

Podíváme se na evoluci, jak vybírat Pokémony, které si stojí za to vylepšovat, mapu, jak stopovat a lákat Pokémony k nám a celkově na vše, co nám umožní dobrý start!


Hra vás provedla základním prvkem, jak chytat Pokémony, ať už s aktivovanou kamerou nebo bez ní, cílem je házet pokébally tak, aby příšerku neminuly, neodrazila je a ideálně z nich nevyskočila, když už konečně spadne dovnitř.

Jak ale vlastně Pokémoni fungují?

Pokémony bychom mohli rozdělit do několika tříd podle různých kritérií, ale zvolme si pro začátek to nejjednodušší:


Evoluce


Evoluce je základním stavebním prvkem Pokémonů. Miliony z nás si je zamilovali proto, že se dokázali vyvíjet rychlostí revoluce. Ale říkáme tomu stejně evoluce. Jako hráči pak narážíme na různá stádia Pokémonů.

Máme Pokémony, kteří

  • prozatím neevolvují, nebo jsou posledním stádiem. Např. Jynx, Beedrill
  • jsou součástí evolučního řetězce v nefinální fázi. Bulbasaur, Squirtle, Metapod.

Dle pozice v evolučním řetězci pak na:

  • První ze dvou; Rattata, Pikachu
  • První ze tří; Weedle, Caterpie
  • Druhé ze tří; Kakuna, Metapod
  • Finální (ze dvou i ze tří); Raticate, Raichu; Beedrill, Butterfly;

Hráči mají za úkol je sbírat, objevovat jejich evoluce, zkrátka jsou zoologové na životní expedici, co mimo jiné mohou se svými nejoblíbenějšími exempláři navíc bojovat v arénách Gymů (Stadiónů). Pro ty účely jsou pak praktická jiná dělení.

Evolvování Pokémona se ve hře Pokémon Go odměňuje cca 500xp.


-pokédex

Pokédex

Pokédex


Jedná se o seznam známých Pokémonů, který je hráči k dispozici. Zde je možné zjistit, které Pokémony jste již chytili, kteří vám utekli a na které jste ještě nenarazili.

Pokémoni jsou v této sadě seřazení dle evolučního řetězce.


Chytání


Barevná zcvrkávající se kružnice

Když chytnete pokéball, objeví se u Pokémona barevná kružnice. Na základě vašeho hodu můžete získat bonus ke zkušenostem.

Barva

Barva kružnice dle nejběžnějšího spektra (zelená – červená; lehká –těžká) udává, jak tvrdohlavě chytaný Pokémon trvá na své svobodě. Získáváním zkušeností a úrovní pak můžete přicházet k bobulím, které mohou pomoci jeho názor zvážit.

Velikost

Někde jsem se dočetla o tom, že nejlepší je hodit, když je nejmenší. Z vlastní zkušenosti ale všechny mé skvělé (great +50 xp) a pěkné ( nice +10 xp) byly rychlé, přímé a do velké kružnice. Tohle asi ale začnu víc zkoumat, když opadne rozrušení z toho, že chytám Pokémona. Což asi potrvá.

Pak je tu možnost krouživým pohybem po uchopení Pokéballu roztočit jej. Vrhy jsou nepřímé, do boků a údajně mohou pomoci k hodu excelent (+100 xp). Ale je těžší se strefit.


Odměna

Pokémon, kterého již vlastníte, vám dá:

  1. jako základ 100 xp
  2. 100 Stardustu
  3. 3 candies (pamlsky) svého evolučního řetězce.

Poprvé ulovený druh Pokémona odměňuje:

  1. základem 100 xp
  2. 500 xp za druh
  3. 100 Stardustu
  4. 3 candies svého evolučního řetězce.

K tomu je možné dosáhnout nice (+10 xp) a great (+50 xp) bonusů za hod. (Pokud je jich více, jsem horší chytač, než jsem si myslela, ale mí tělocvikáři by i tak žasli, že aspoň tohohle dosáhnu.)


Co to dostáváme a na co?

Xp, neboli experience

Překládáme jako zkušenosti a slouží ke zvyšování hráčovy úrovně (level, lvl). Zpravidla bývají nové úrovně odměňovány předměty jako jsou pokébally k chytání Pokémonů, potiony (lektvary) k jejich léčení, revive k oživení atd. Často vyšší lvl znamená ve hrách i vyšší ego, ale souhrnně se tomu říká odhodlání a oddanost, v případě Pokémonů i štěstí.

Screenshot_2016-07-20_03-44-16Stardust

Překládáme jako hvězdný prach. Ten je společně s candies spotřební složkou při zvyšování CP (vysvětleno níže) Pokémona. Jeho potřebné množství se zvyšuje podle stupně CP, na kterém se Pokémon nachází.

Candy (pl. Candies)

Překládám jako pamlsek. Jak je uvedeno výše, Pokémony lze dělit na skupiny dle evolučního řetězce. Je-li Pokémon v nižším stádiu evoluce, candies lze použít, aby evolvoval. (Rattata + 25 rattata candies = Raticate + 500 xp). Dále se candies společně se Stardustem využívaji ke zvyšování CP.

Zároveň je candies v podstatě tolik druhů, kolik je množin vývojových řeťezců a samozřejmě samostatných Pokémonů bez dalších vývojových fází, a vždy jsou pojmenovány podle prvního známého stupně.

V praxi to znamená, že chytíte-li Weedleho, nemůžete jeho candies použít pro vývoj svého Bulbasaura, ale můžete jimi vylepšit svou Kakunu nebo Beedrilla.


Stránka Pokémona


Screenshot_2016-07-20_03-43-58Každý jedinec má svůj unikátní přehled. Tam je uvedeno množství informací od jeho CP, přes útoky, které ovládá v boji, po datum a místo chycení.

Uveďme si několik prvků, které nás budou pro začátek nejvíce zajímat, chceme-li se jako začátečníci co nejlépe připravit na 5. úroveň, kdy si budeme moci vybrat tým, za který se budeme účastnit soubojů.

Hvězdička

Jedná se o označení Pokémona jako vašeho oblíbeného. Praktické, pokud jich již máte více stejného druhu a třeba zrovna tento je pro vás něčím výjimečný.

Jméno

Chcete-li si užít trochu zábavy můžete své Pokémony přejmenovat.

CP (Combat Power)

Překládám jako bojové schopnosti. Jedná se o číselné vyjádření souhrných bojových schopností Pokémona. Klíčové jsou zejména HP (Health points, tzv. Body zdraví). Logicky čím víc bodů zdraví, tím větší výdrž v bitvě. CP se zvyšuje pomocí tlačítka Power up.

Útoky

Screenshot_2016-07-20_00-00-29

Rozdíly v útocích mohou být velké

Screenshot_2016-07-19_23-59-33Screenshot_2016-07-19_23-59-51Každý Pokémon má k dispozici dva. První je základní a používá se nejčastěji. Druhý se během souboje nabíjí. Čísla uvedená napravo vyjadřují jimi způsobovanou škodu na protivníkovi. Pokémon s vysokým CP, může snadno prohrát, nejsou-li tyto hodnoty dostatečně vysoké. Ale v soubojích samotných se ještě uplatňují složitější pravidla, podle typů protivníka a typu na něj použitého útoku. (Typicky ohnivého Pokémona připraví vodní útok o více HP, než by to udělal normální).

Útoky jsou u každého jedince více či méně unikátní kombinací ze sady útoků daného druhu. Můžete tak mít jak rattatu, s útokem 12, tak s útokem 10.

Pokud vím, jediný způsob, jak tyto útoky změnit, je evoluce, ale ta ne vždy dopadá výhodně.

TransferTransfer

Toto záhadné tlačítko posílá vašeho Pokémona profesorovi na poku- zasloužený odpočinek. Za každého odeslaného Pokémona získáte 1 candy jeho evolučního typu.


Pozn. k evoluci: jestliže necháte evolvovat Pokémona s útoky o vysokých hodnotách, nemůžete mít zaručeno, že nové stádium je bude mít stejně dobré.


Screenshot_2016-07-20_03-43-09

Menu

Pokémon


V přehledů všech Pokémonů, je možné je roztřídit podle těchto kritérií:

  • Recent (od posledního chyceného); výborné pro kontrolu, pokud spadne hra během chytání.
  • Favourite (umístí jako první vámi vlastnoručně označené jako oblíbené)
  • HP (od nejvyššího počtu bodů zdraví)
  • Number # (podle pořadí v Pokédexu); pokud chcete zkontrolovat kolik Pokémonů jednotlivých druhů máte.
  • Name (seřadí abecedně podle jména)
  • Combat Power (od nejvyššího CP)

Mapa


Screenshot_2016-07-20_03-44-38Na mapě si lze všimnout několika prvků. Pokusím se je shrnout a popsat dle jejich funkce.

Stopování Pokémonů

Pokémony lze jak stopovat, tak přilákat.

K tomu využíváme malého rámečku, který nám ukazuje z prava doleva nejbližší Pokémony. Pri rozkliknutí je možné vidět jejich větsí počet a dle pořadí lze odhadnout, jak blízko který z nich je. Je možné si z této množiny vybrat jednoho a v malém rámečku sledovat, kolik stop nás od něj ještě dělí.

Stopy

Stopy indikují jak daleko od vás se v danou chvíli nacházejí. Platí pravidlo, čím méně stop, tím blíže se Pokémon schovává.

(Pozn. po poslední aktualizaci k datu 19.7.2016 je tato funkce poněkud nefunkční.)

Listí na mapě

Indikuje možnost, že se tímto směrem nějaký Pokémon nachází. Nutně vás ale k němu nemusí dovést, poněvadž Pokémoni čas od času zmizí z našeho radaru úplně. Nebo se zkrátka rozhodnou nám tak docela neukázat.


Bonusy

K bonusům se dá dostat navštěvováním označených míst, kterým se říká Pokestopy.

Pokéstop

Screenshot_2016-07-20_03-17-32Je místo, kde si můžete zatočit obrázkem, aby vám vypadly nějaké předměty. Např. Pokébally, potiony a v neposlední řadě vajíčka. Mrkněte se na můj přehled Co se líhne z vajíček, chcete-li se dozvědět víc. Za zatočení získáte 50 xp.

Také je možné na pokestop umístit vábničku (lure), která k ní po dobu 30 minut láká Pokémony. Můžete si přečíst, jak jsem v souvislosti s takovou vábničkou měla Dokonalý plán.

Gym (Stadion)

Do těch se do svého 5. lvl nepodíváte. Ale ve zkratce: šedé jsou neobsazené a všechny ostatní patří týmům. Držením svého Pokémona v jednom z nich získáváte 500 xp a 10 mincí pokémoní měny cca 1 za 21 hodin.


Lákání Pokémonů


Jsou k dispozici dva druhy. Jedno spouštěné předmětem Incense a druhé Lure.

Incense

Ten aplikujeme z inventáře (items) na sebe a na 30 min láká Pokémony přímo k tomu, kdo jej aplikoval.

Maximálně se mi na to podařilo chytit cca 5 nebo 6 Pokémonů, ale třeba zrovna včera, kdy byly servery nestabilní, se objevili dva ze začátku a ani ti nešli chytit. Výsledek nepotěšil.

Screenshot_2016-07-19_16-51-52

Ukázka, jak vypadají Pokéstopy, když na ně působí Lure

Lure

Aplikuje se na Pokéstop a profitují z něj všichni v dosahu. Víc viz výše u Pokestop.


A to by bylo pro začátek vše. Víte vše, co potřebujete, abyste jednou vytrénovali Pokémona, který zvládne toho mého vykopnout z Gymu, jestli na to příjde. Příště už to nejspíš bude o něco kratší a nejspíš se podíváme na zoubek týmům a kritériím, která by nám mohla pomoci se rozhodnout, jaký zvolit a jak na to. I když dosáhnete 5 úrovně, nemusíte se ihned rozhodnout. Ale předpokládám, že budete tak horliví si souboje vyzkoušet, že to ihned uděláte.

Pro dnešek se však s vámi již rozloučím!

(Visited 154 times, 1 visits today)
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

O Calime.CZ

Narozena r. 1992. Během dětství a dospívání jsem navštěvovala Sborové studio Permoník a v mezičase se věnovala různým tvůrčím činnostem. Na gymplu jsem se zúčastnila několika literárních i výtvarných soutěží, mám za sebou pár recitací, spoustu sborových i sólových vystoupení. Jsem také majitelkou pianina, na které ale hraju naprosto mizerně. A mimo to mám chlupatou mňoukající mourovatou spolubydlící a prakticky pořád mě tajně pozorují hnědé kavalíří oči. Mým hlavním projektem je fantasy Ztracené příběhy, jehož první kapitolu na tomto webu zveřejňuji a také přidružené záležitosti. Věnuju se 2D počítačové grafice do plánované hry z universa ZP, občas si skládám krátké skladby v Musescore 2 a samozřejmě psaní.

Leave a comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *